יום שבת, 30 באפריל 2016

"הסודות של סבתא"- ספר שמסביר על השואה לילדים בגיל צעיר.


היי חברים,
יום השואה הוא יום קשה לכולנו, ובמיוחד לניצולי השואה שנזכרים בדברים הקשים שעברו.
היום כשאני אמא מאד קשה לי להסביר ולפרט לבנות שלי על הארועים שעברו ניצולי השואה,אני חושבת
שהן קטנות מידי לסיפור עצוב כל כך ומורכב.

הספר "הסודות של סבתא" עזר לי, סיפרתי להן את הסיפור והן כמובן שאלו שאלות...
"אמא למה עשו להם ככה? למה הם היו צריכים להתחבא? למה לא נתנו להם לאכול? זה לא יפה :(

הספר מתחיל בנכד אחד שמצא דברים במגרה של סבתא שלו, דברים שלא הבין מה הם:
תמונות בשחור לבן של אנשים מוזרים,תרמילי אקדח ישנים ועוד...


הסבתא לוקחת את הנכד ומראה לו את הפסנתר הישן ומקפידה להגיד לו שיזהר עליו כי אמא שלה ניגנה בו.


היא מספרת לו את הסיפור שלה מה היא עברה ואיך היא מצאה חברים שהלכו איתה וביחד הם ניצלו.
היא מראה לו שמלה ישנה, שמלת פסים עם כוכב צהוב בחזית שכתוה עליו "יודה",
עם מכפלת פרומה ששם החביאה מוצרי מזון לשעה קשה.


ואיך בסוף אחרי קשיים,קור,רעב ועוד הם מצליחים להגיע לארץ ישראל, הארץ שלנו!!!!



"החברים שלי מימי השואה הם המשפחה השניה שלי" כך היא אומרת לו.

את הספר כתבה עיינה פרידמן, ספר הסודות של סבתא הוא הספר התשיעי שכתבה.
עיינה פרידמן היא בת למשפחה של ניצולי שואה.
האיורים בספר הם של הילה דאבי והם ממחישים את המסופר.
הספר מתאים לגילאי 5-9.
הוצאת גוונים.
מנוקד
מחיר לצרכן 50 ש"ח

"אין לנו ארץ אחרת "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה