יום שבת, 21 בנובמבר 2015

חמין טעים ב-10 דקות שאי אפשר להפסיק לאכול :)


היי חברים ,
אני תמיד מחכה לגשם כדי להכין את החמין ,הכי כייף לאכול אותו כשקר בחוץ .
החמין שלי הוא חמין טעים קל להכנה בצבע יפה וכבר ביום שישי בערב אני מוזגת לי צלחת כי אני לא עומדת בפיתוי ,
הריח שיוצא מהסיר ומתפשט בבית ......

חמין מ-א' -ת' מתכון מפורט עם תמונות :
מצרכים :
בצל גדול קצוץ
5 שיני שום
3 כפות שמן
חצי קילו בשר (צוואר) חתוך לקוביות יפות
5 תפוחי אדמה קטנים שלמים
3 בטטות חתוכים לחצאים
כוס וחצי גריסי פנינה
כוס שעועית לבנה
כף אבקת מרק
כף כמון
מים חמים עד כיסוי
כפית דבש (לא חובה)

אופן ההכנה :
בהתחלה מסדרים את הסיר (כל השלבים עדין בלי לשים על הגז)
שמים בסיר שמן מעליו את הבצל הקצוץ ועליו שיני השום


שוטפים את קוביות הבשר ומניחים מעל הבצל והשום



מקלפים את התפוחי אדמה והבטטות ומניחים מעל הבשר


שוטפים טוב טוב את הגריסים והשעועית ומסננים ושופים מעל התפוחי אדמה והבטטות


לוקחים קערה שמים את האבקת מרק והכמון מערבבים עם טיפה מים רותחים כדי שהתבלינים התערבבו טוב
ולא יהיו גושים ומוסיפים לקערה עוד מעט רותחים שופכים על הכל עד כיסוי .


עכשיו מתחיל שלב הבישול :
מניחים על להבה גבוהה עד רתיחה טובה ,ואז מנמיכים את הגז נותנים לזה שעה בישול (תתחילו שעה שעה וחצי לפני כניסת שבת ואז תכבו ותניחו על הפלטה ) .
כשאתם שמים את הסיר על הפלטה במידה וחסר נוזלים אתם לוקחים קערה עם כפית אבקת מרק וכפית כמון עם מים רותחים מערבבים ומוסיפים (לא יותר מידי רק עד כיסוי) .
אחרי שעה על הפלטה שמים את הדבש (במידה והחלטתם לשים דבש ).

זה החמין בשבת בבוקר :


אתם יכולים לשים ביצים על הגז ואחרי שהתבשלו לשים אותם בתוך החמין (עם הקליפה) .

עוד מתכונים טעימים עסיסיים וקלים תוכלו למצוא בדף שלי "מהזוית של רוית"
פשוט תעשו לייק ותתעדכנו במתכונים חדשים ומוצלחים ... מצרפת לינק :

שיהיה חורף נעים :)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה