יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

הקוסקוס של מאסטר שף = הצלחה במטבח !!


היי חברים ,
כמו שכולכם כבר יודעים אני אלופת הקוסקוס יש לי מתכון מנצח .
אתם שואלים איך אני יודעת להכין ? דני בעלי מאד אוהב קוסקוס עוד כשהיה קטן כל יום שלישי ושישי
היה אוכל בבית קוסקוס , לפני שהתחתנו הוא אמר לי "את חייבת ללמוד להכין את הקוסקוס של אמא שלי "
אז הלכתי אליה הסתכלתי ולמדתי להכין קוסקוס כמו שהטריפוליטאים והמרוקאים אוהבים .
להכין קוסקוס זה אומנם קל אבל זה הרבה עבודה כשהתחתנו היתי משתדלת להכין לו כל יום שישי .
כשנולדו הבנות זה הפך לפעם או פעמים בחודש ,דני מבין אותי אבל אני רואה שהוא מאד רוצה
ולכן היתי קונה ומנסה קוסקוס מוכן ,אבל הוא לא אהב .
החלטתי לתת צאנס לקוסקוס של מאסטר שף הכנתי בדיוק לפי ההוראות ותוך כדי אני טועמת והפעם אמרתי לעצמי
את זה הוא יאהב ,הקוסקוס אוורירי ורך .
כשהגיע הביתה שמתי לו בצלחת עם קציצות עוף טעימות הוא אכל ושאל אותי : מאיפה הקוסקוס ?
הקפאת מהפעם הקודמת שהכנת ?
האמת רציתי להגיד לו שכן אבל החלטתי לספר לו את האמת על הקוסקוס החדש של מאסטר שף .
הגענו להסכמה שמעכשיו כל פעם שיבוא לו סתם באמצע השבוע אני אכין את הקוסקוס של מאסטר שף .

קוסקוס זה אוכל מנחם ,אוכל שכולם אוהבים .
הקוסקוס כבר מזמן לא שייך לעדה זו או אחרת הוא הפך לאוכל ישראלי שכולם אוהבים .

את הקוסקוס מגישים עם מרק ירקות (עם או בלי עוף ) תבשילים עם בשר כמו מפרום קציצות ועוד ...


המותג הקולינארי "מאסטר שף" משיק סדרה חדשה :


קוסקוס מחיטת סולת











קוסקוס מחיטה מלאה











לראשונה בישראל ,קוסקוס אסלי מחיטת דורום ,כמיטב המסורת המרוקאית











סדרת הקוסקוס אינה מכילה חומרים משמרים או צבעי מאכל !!!

מרוקנים את השקית לקערה מוסיפים 2 כפות שמן מלח ותבלינים לפי הטעם (אני מוסיפה רק מלח )מערבבים
מוסיפים 2 כוסות מים רותחים או ציר מרק רותח מערבבים ,מכסים למשך 5-6 דקות .
מפוררים בעזרת מזלג וממתינים עוד 5 דקות ללא כיסוי .

תוך 6 דקות בלבד הקוסקוס מוכן לאכילה (לעומת שעה וחצי כשאני מכינה לבד ) .
קוסקוס טעים שמשדרג כל מנה .

הקוסקוס מגיע באריזת 350 גרם

מצרפת לכם מתכונים לכמה תבשילים שאני עושה עם הקוסקוס :


קציצות עוף רכות טעימות ולא מטוגנות והכי חשוב הילדים אוהבים :
מצרכים :
1/2 קילו עוף טחון
1 תפוא אדום מגורד בפומפיה (גס)
1 בצל בינוני מגורד (לסחוט את המים)
1 ביצה
פירורי לחם
תבלינים : מלח,פלפל שחור,כמון ופפריקה מתוקה .
לערבב הכל לעיסה אחת (העיסה צריכה לצאת טיפונת דביקה לא יותר מידי)
לשים בצד כדי שהטעמים התערבבו יחד .
אופן הכנת הרוטב :
בסיר רחב לשים כף שמן זית להוסיף בצל קצוץ קטן לטגן להוסיף 4 שיני שום כתוש
להוסיף עגבניות מרוסקות ,רסק עגבניות קטן ותבלינים :מלח,כפית סוכר אורגנו פלפל שחור בהרת לקציצות ,
להוסיף כוס ורבע מים ולהביא לרתיחה .
אחרי שרתח יוצרים קציצות מהעיסה וזורקים לרוטב ,לבשל כ-30 דקות .




אני מכינה גם צירצי שזה כמו סלט חריף שמוגש עם הקוסקוס :
מרתיחה בסיר דלעת ותפוא עד שהם רכים .
מרסקת את הדלעת ומסננת ממים את התפוא חותכת לקוביות בינוניות ושמה בקערה יחד.
מכינה את הרוטב : 1/4 כוס מים פושרים כף שמן 2 שיני שום כתוש 1 כפית פפריקה מתוקה וחצי כפית חריפה מלח לפי הטעם לימון סחוט חצי כפית קימל (קראויה) לערבב טוב ולטעום שלא חסר כלום .
שופכת בקערה של הדלעת ומערבבת ומגישה ביחד עם הקוסקוס והקציצות .






מרק ירקות עשיר עם עוף (אפשר גם בלי עוף):
שמה בסיר גזר חתוך ל-4 בצל שלם ומים מחכה לרתיחה מוסיפה עוף ונותנת לזה חצי שעה אח"כ מוסיפה קישוא חתוך תפוא ודלעת בחצי שעה האחרונה מוסיפה כרובית ובטטה ואז תבלינים מרק עוף וטיפה מלח .








ראש השנה מתקרב ולכל המארחות ממליצה להציץ בספר הקוסקוס הגדול הוצאת כנרת ,
שם תוכלו לראות מתכונים ושדרוגים .
בתיאבון חברים !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה